Tienen neemt deel aan de nationale BE-Alert test

Het Laatste Nieuws/Brabant-Hageland - 24 Sep. 2019

De stad Tienen zal op donderdag 3 oktober deelnemen aan de nationale BE-Alert test. Alle inwoners die ingeschreven zijn op het systeem, zullen via sms of mail een testboodschap ontvangen.

Bij een noodsituatie is het belangrijk de betrokkenen snel te verwittigen. Daarom beschikt de stad Tienen over BE-Alert. BE-Alert is een alarmeringssysteem waarmee de burgemeester, gouverneur of de minister van binnenlandse zaken bij een noodsituatie een bericht kan uitsturen naar iedereen waarop de noodsituatie impact heeft. Zo kunnen inwoners op een snelle manier de nodige aanbevelingen krijgen.

Op donderdag 3 oktober houdt Tienen een BE-Alert test. Alle 1.884 inwoners die ingeschreven zijn op BE-Alert, zullen die dag via sms of mail een testbericht ontvangen. “Door BE-Alert te testen, kan onze stad de procedures inoefenen”, zegt burgemeester Katrien Partyka (CD&V). “Bovendien willen we hiermee onze inwoners bewust maken van het feit dat het belangrijk is om meteen op de hoogte te zijn bij een noodsituatie. Deze test is ook de ideale gelegenheid om zich alsnog in te schrijven.” (VDT)